Reklamplats Ledig • OLD Annonsera här - priser från 333 kr i månaden - Läs Mer!
Reklamplats Ledig • OLD Annonsera här - priser från 333 kr i månaden - Läs Mer! |
Thailand Forum Res, Lev & Njut - Platsen för dig med extra starka band till Thailand.
Moderator: Nille

Thaisambo skrev:Blixten,
Det kanske är en idé att undvika områdena där konflikten kan komma till uttryck. Vad vi sett tidigare så är det flygplatsen Suvarnabhumi samt Bangkok som man bör undvika. Södra Thailand är redan rödlistat sen länge av UD (resa dit avrådes).
Går det inte att undvika Bangkok kan man åtminstone tänka på att hålla sej på avstånd från regeringsbyggnaden.
Suvarnabhumi lär stänga om flygplatsen utsätts, det är av rena säkerhetsskäl. Naturligtvis kommer man att märka av en sån åtgärd direkt, då är det ingen idé att försöka ta sej dit varifrån man än kommer. Sist använde de U-Tapao utanför Rayong som ersättningsflygplats under konflikt.
Blixten87 skrev:Ok, jag kommer landa på Suvarnabhumi flygplats den 22 feb och ska vara i Bangkok en natt. Sedan kommer vi ta bussen till Chiang Mai, där vi ska stanna. Hoppas de inte stänger av flygplatsen innan jag ska åka!!!
Det verkar som det inte ska vara lätt för mig att komma ivägFörst problem med detta snökaos i Skåne, tåg inställda mellan Malmö och Köpenhamn och det verkar som att kylan ska hålla i sig ett bra tag framöver. Och nu kanske också nya demonstrationer i Thailand...inte roligt alls!!!!
Vi hade samma problem när vi skulle åka hem i december 08, då det också var demonstrationer på flygplatsen. Men vi hade då sån tur att demonstrationerna upphörde och vi kunde åka hem som beräknat![]()
Det ska alltid blossas upp när jag ska iväg, även när jag åkte i somras, men jag får hålla mig uppdaterad och hoppas att det på något sätt kommer lösa sig...
Blixten87 skrev:Å NEJ...varför just nu![]()
Jag som redan är lite nervös inför resan, då jag åker själv, gör att det blir ännu jobbigare nu!!!!
Bara att jag "hinner" landa, för sedan drar vi ju nästan direkt till Chiang Mai som var ett av de ställen som var tryggare att vistas på.
Tror ni att de kommer stänga av flygplatsen i BKK innan den 22 feb? Skulle verkligen uppskatta lite tips på hur jag ska gå tillväga och hantera denna kaotiska situation...HJÄLP!!!!
Mvh
Magdalena
Herr Chang skrev:Ja, man får väl hoppas att det inte blir några oroligheter som stör flygtrafiken.
Själv anländer jag Bangkok 2 mars, dock för att tämligen omgående åka till Rayong.
Herr Chang har talat.
Micke_Prik skrev:Herr Chang skrev:Ja, man får väl hoppas att det inte blir några oroligheter som stör flygtrafiken.
Själv anländer jag Bangkok 2 mars, dock för att tämligen omgående åka till Rayong.
Herr Chang har talat.
Jaså! hur länge denna gång då ? ska fira songkran eller ?
//Micke
Herr Chang skrev:Micke_Prik skrev:Herr Chang skrev:Ja, man får väl hoppas att det inte blir några oroligheter som stör flygtrafiken.
Herr Chang har talat.
Jaså! hur länge denna gång då ? ska fira songkran eller ?
//Micke
Nej, ingen songkran denna gång, är tillbaka i Göteborg 29 mars. Jag är kanske naiv, men förväntar mig inte att eventuella oroligheter påverkar min vistelse i Thailand i någon högre grad. Vi som åker har som vanligt inte planerat särskilt mycket i förväg och kan säkert improvisera något kul där vi undviker möjliga oroligheter.
Herr Chang har talat.
PHUKET: The British Foreign and Commonwealth Office (FCO) varnar för medborgarna i hela Thailand för att utöva "stor försiktighet" innan en högsta domstolens beslut om vad som hänt landsflyktige förre premiärminister Thaksin Shinawatra är 76 miljarder baht på övertagen egendom.
Ett uttalande publiceras på FCO: s webbplats och undertecknas av brittiske ambassadören i Thailand Quinton Quayle följande lydelse:
"Den politiska situationen i Thailand är spänd och osäker. Brittiska medborgare bör iaktta stor försiktighet i hela Thailand och undvika demonstrationer och stora folksamlingar som kan vända våldsamma.
Det är troligt att det kommer att bli massprotester av anti-demonstranter regeringen i och omkring Bangkok.
Domstolsbeslut grund den 26 februari 2010 är en potentiell krutdurk. Om, vilket är fullt möjligt, anti-protester regeringen sväng våldsam, bör brittiska medborgare stanna inomhus och övervaka medierna och denna webbplats. "
De utländska tjänster av ett antal andra nationer har postat liknande råd på sina webbplatser.
Den australiska utrikesdepartementet och handel avråder sina medborgare "att utöva en hög grad av försiktighet eftersom det finns stor risk för terroristattacker och på grund av den politiska instabiliteten i Thailand."
Det amerikanska utrikesdepartementet avråder sina medborgare att undvika stora offentliga möten.
"Alla demonstrationer är oförutsägbara, och alla demonstrationer kan vända våldsam utan förvarning", står det.
Få i Phuket förvänta våld för att bryta ut på ön provins eller andra delar i söder, där röd-shirted anhängare av herr Thaksin är kraftigt underläge genom sina gula shirted rivaler från People's Alliance for Democracy, eller PAD.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
|
|
Thailand | Resor Thailand | Hus Thailand |
|
|
<
|
Reklamplats Ledig • OLD Annonsera här - priser från 333 kr i månaden - Läs Mer!
Reklamplats Ledig • OLD Annonsera här - priser från 333 kr i månaden - Läs Mer! |