Romantiska aktiviteter i Bangkok (med omnejd)?

Detta forum är främst för dig som lever, eller har erfarenhet av, ett mångkulturellt förhållande. Ställ en fråga, få ett svar. Gilla läget.

Moderator: Mango

Romantiska aktiviteter i Bangkok (med omnejd)?

Inläggav thairookie » 08 feb 2010 17:31

Nu är jag på väg att göra något "helt galet", något jag aldrig gjort förut ... En helt oplanerad sista-minuten resa ... till Bangkok. Brukar planera resor minutiöst flera månader i förväg á la Jönssonligan-Sickan-in-i-minsta-detalj-stil och jag kommer ju nu förmodligen missa hela vinter-OS på tv. Men jag orkar inte vänta längre på att tjejens UT ska bli klart, jag bara måste träffa henne.. så på onsdag drar jag iväg på en 10-dagars resa till Thailand, tur att man har en sjysst och förstående chef på jobbet. :sunny:

I och med att alla hjärtans dag infaller när jag är där så är tanken att försöka vara extra romantisk så jag behöver lite tips på romantiska aktiviteter i Bangkok (med omnejd). Restauranger, promenadstråk, picknickställen, utflykter etc. Alla tips är av intresse!
thairookie
Flitig

Re: Romantiska aktiviteter i Bangkok (med omnejd)?

Inläggav Skalman™ » 08 feb 2010 18:42

.

En paraplydrink och/eller middag på Hotel Shangri-La är ett säkert kort.

Bild

http://www.shangri-la.com/en/property/bangkok/shangrila

// Skalis
Facts do not cease to exist because they are ignored.

Odla eget i Stockholm
Användarvisningsbild
Skalman™
Moderator

Inläggav Nille » 08 feb 2010 18:52

Oroa dig inte - bara att du kommer ner till alla hjärtans dag är ju superromantiskt. Skalmans förslag var annars bra.
/ Nille

Bli medlem på Thailandsforum NU - få vårt nyhetsbrev med det senaste, samt åtkomst till våra "hemliga" sektioner. Gratis förstås!
Användarvisningsbild
Nille
Site Admin

Inläggav Gecko! » 08 feb 2010 19:05

Ta hissen upp i Baiyoke sky c:a klockan 18:30 och skåda in staden från åvan. Magnefikt!
Låt sedan eran inpuls dra er vidare från bottenplanet. Omöjligt att misslyckas och vad som än händer
är inget fel efter det!

Love is in the air...
Gecko!
Flitig

Inläggav dtbkk » 08 feb 2010 21:29

Kolla upp med henne vad hon är sugen på? Hon kanske har hört om något som hon ville testa? Restaurang eller liknande.
Du kan ju flera mysiga saker tillsammans. En skön spabehandling, eller ansiktsbehandling, innan middag på någon nice restaurang. Finns ju många så beror ju på önskemål och budget. Ta en drink på någon av alla högbelägna barer med utsikt. Finns ju minst 16-17 stycken som jag har besökt.

Bayioke är ju högst och kanske bäst utsikt. Men jag tycker dock inte det är så romantiskt. Men det beror ju på vilken nivå ni vill ha det. Tycker det finns stiligare ställen. Men högst är det. Än så länge!
dtbkk
Bronslirare

Inläggav Micke_Prik » 08 feb 2010 22:17

När jag gjorde en likadan kär och galen resa som du tog jag tjejen till en restaurang som heter bungwuapee nånstans ute vid suang luang seacon square och firade hennes födelsedag. Restaurangen ligger ute i vattnet och man åker roddbåt ut till själva restaurangdelarna. Romansfaktor 2000, maten är suverän också. Vart en toppenlyckad kväll där jag var hjälten senare. :thumbright:

//Micke
เขาทำผมฉันใด ผมก็ทำเขาฉันนั้น
Micke_Prik
Bronslirare

Inläggav Gecko! » 08 feb 2010 22:55

På dagen innan kvällen D så ta henne till chatuchak park och bicycla runt lite bland konstgjorda sjöar och en visit in i fjärilshuset (gratis). bicycle 20 bath/pers och dag men vingliga och obekväma. Strunt i det och trampa på :cheers:
Gecko!
Flitig

Inläggav Gecko! » 08 feb 2010 23:27

Med att ta hissen upp i Baiyoke sky så menar jag naturligtvis inte att man åker till resturangdelen... jag menar upp till den del som är högst upp med en roterande ståplats och man är utomhus på toppen. Eller, jag hoppas att det inte blir nått missförstånd. Någon skrev tidigare att kanske detta inte passar alla och att det finns alternativ... fast inte så höga. Tro mig Romeo.... this is it! :salute:
Gecko!
Flitig

Inläggav Sailor » 09 feb 2010 00:36

Vad gullig du verkar som åker ner till alla hjärtans dag!

Bara det är ju superromantiskt! Jag skulle nog också föreslå Bayoke, men själv har jag gjort missen att dra dit min höjdrädda pojkvän för romantisk solnedgång över Bkk. han stod längst in mot väggen och såg blek ut hela tiden.
En annan gång skulle han ta mig till ett vattenfall utanför Chiang Mai för att vara romantisk, jag HATAR insekter och var blek och rädd hela tiden. Nu känner vi varandra lite bättre och brukar helt enkelt välja mysiga och lyxiga hotell för våra extra romantiska tillfällen. Center Point är bra, finns sju olika i Bkk tror jag och alla är fina och romantiska.
Hittas på agoda.com.

Lycka till, men bara att du åker ner är ju så fint. Jag blir så glad när jag läser sånt här! :-)
Sailor
Nybörjare

Inläggav Gecko! » 09 feb 2010 11:29

Ett annat tipps som impar på tjejer, men som du kanske redan visste, är att vara handligskraftig. En regel som gäller mot alla tjejer värden över men framförallt emot thailänskor!
Det är du som leder och visar vägen. Hon vill känna sig trygg med dig!
Verkar som du redan har förstått det genom att planera och ställa den fråga som du har gjort här :)
Inte lätt om man kommer direkt från sverige kanske där vi ju är vana att diskutera oss fram och komma fram till en kompromiss som passar båda. Gör aldrig detta med din tjej från dessa breddgrader. Visst låter det knasigt och en smula mansgrisigt.... men så är det :cyclops:
Bon voyage
Gecko!
Flitig

Inläggav Herr Chang » 09 feb 2010 12:38

Gecko! skrev:Ett annat tipps som impar på tjejer, men som du kanske redan visste, är att vara handligskraftig. En regel som gäller mot alla tjejer värden över men framförallt emot thailänskor!
Verkar som du redan har förstått det genom att planera och ställa den fråga som du har gjort här :)
Inte lätt om man kommer direkt från sverige kanske där vi ju är vana att diskutera oss fram och komma fram till en kompromiss som passar båda. Gör aldrig detta med din tjej från dessa breddgrader. Visst låter det knasigt och en smula mansgrisigt.... men så är det :cyclops:
Bon voyage

Hmm... du har väl delvis rätt, men jag tycker inte det är riktigt så enkelt.

Det må vara hänt att thaidamen utåt sett gärna överlåter allt beslutsfattande till mannen, men samtidigt finns det en förväntan att mannen ska vara kapabel att läsa av alla de subtila små signalerna om vad hon verkligen vill. Lyckas man inte göra det och väljer "fel" så kan det enligt min erfarenhet bli lite avslaget...

Det kanske fungerar med en thaiman som säkerligen kan läsa av mycket mer i konversation på gemensamt modersmål, men med en farang blir det mycket svårare.

Nej, då föredrar jag ett rakt svar på fråga om vad som önskas. Svaret "up to you" ska enligt min mening bara användas om det verkligen är så att det inte spelar någon roll vilket alternativ som väljs. Lyckligtvis har fru Chang numera anpassat sig till det och har inga problem med att säga vad hon tycker och önskar.

Därmed inte sagt att hon alltid får som hon vill, men det är ju en annan sak :-)

Herr Chang har talat.
Användarvisningsbild
Herr Chang
Moderator

Inläggav Micke_Prik » 09 feb 2010 12:44

"up to you" hehe! ja den missen har man ju gått på att svälja helt och hållet. Finns lägen då personen ifråga menar att jag tycker inte om att du ska göra det, testa får du se vad som händer.

//Micke
เขาทำผมฉันใด ผมก็ทำเขาฉันนั้น
Micke_Prik
Bronslirare

Inläggav Gecko! » 09 feb 2010 14:48

Herr Chang skrev:
Gecko! skrev:Ett annat tipps som impar på tjejer, men som du kanske redan visste, är att vara handligskraftig. En regel som gäller mot alla tjejer värden över men framförallt emot thailänskor!
Bon voyage

Hmm... du har väl delvis rätt, men jag tycker inte det är riktigt så enkelt.

Det må vara hänt att thaidamen utåt sett gärna överlåter allt beslutsfattande till mannen, men samtidigt finns det en förväntan att mannen ska vara kapabel att läsa av alla de subtila små signalerna om vad hon verkligen vill. Lyckas man inte göra det och väljer "fel" så kan det enligt min erfarenhet bli lite avslaget...

Det kanske fungerar med en thaiman som säkerligen kan läsa av mycket mer i konversation på gemensamt modersmål, men med en farang blir det mycket svårare.

Nej, då föredrar jag ett rakt svar på fråga om vad som önskas. Svaret "up to you" ska enligt min mening bara användas om det verkligen är så att det inte spelar någon roll vilket alternativ som väljs. Lyckligtvis har fru Chang numera anpassat sig till det och har inga problem med att säga vad hon tycker och önskar.

Därmed inte sagt att hon alltid får som hon vill, men det är ju en annan sak :-)

Herr Chang har talat.

Absolut, så är det! Kan man inte se och läsa och känna vad hon vill ska hända så kan det bli lite krystat. Att bara gå på sin egen magkännsla utan morrhåren utfälda så blir det plumt. Men om man har gjort sitt jobb korrekt och vet hennes begär och önskningar så vinner man respekt för att man åtminstone försökte. Denna research kan man ju inte göra när man står och velar framför en BurgerKing och en McDonalds.... då blir det "up to you" och det är ingen komplimang för dig. Att få höra "up to you" från henne gör inte mig glad och jag känner ett misslyckande, ett stort minus i hennes logg om mig! Står jag mitt emellan en BurgerKing och en McDonalds så kan inte jag fråga vart hon helst vill gå och äta!! Gör jag det så kommer ett "up to you" -svar som kan döda.
Du har rätt i att vissa damer försöker ta för sig utan att för den delen, i våra ögon, tappa förtroende. Då talar vi om en lite klick som är beresta har lärt sig ett annat uppförande. Men rent generellt... nix!
"up to you" ger inte mig någon frihet att välja... säger en thaidam så till mig så skulle jag göra slut. "up to you" betyder ur hennes sätt att se på dig som... kom igen, väx upp, bli en man, ta befälet och gör mig till en kvinna! :scratch:
Gecko!
Flitig

Inläggav Thaisambo » 09 feb 2010 15:08

Det är samspelet som ska fungera förstås, det finns inget standardrecept utan olika människor fungerar olika väl ihop helt enkelt.

"Up to you" får man tolka efter situationen, minspel och kroppsspråket, sublima signaler. Är personkemin i ordning funkar det helt enkelt - det förvirrande uttrycket försvinner så småningom när synkroniseringen blir bättre och man fått en bättre symbios.
Thaisambo
Bronslirare

Inläggav Herr Chang » 09 feb 2010 18:01

Visst är det så att fru Chang blir mycket nöjd om jag utan diskussion och utan tvekan väljer det hon föredrar. Hon säger förstås inget om det, men jag märker det på andra sätt...

Det är dock svårt att alltid leva upp till denna beslutsförmåga. Ack ja, kommunikation mellan könen har väl aldrig varit lätt, oavsett kulturellt ursprung.

Herr Chang har talat.
Användarvisningsbild
Herr Chang
Moderator

Nästa

Återgå till Samlevnad & Relationer