Herr Chang skrev:Gecko! skrev:Ett annat tipps som impar på tjejer, men som du kanske redan visste, är att vara handligskraftig. En regel som gäller mot alla tjejer värden över men framförallt emot thailänskor!
Det är du som leder och visar vägen. Hon vill känna sig trygg med dig!
Verkar som du redan har förstått det genom att planera och ställa den fråga som du har gjort här
Inte lätt om man kommer direkt från sverige kanske där vi ju är vana att diskutera oss fram och komma fram till en kompromiss som passar båda. Gör aldrig detta med din tjej från dessa breddgrader. Visst låter det knasigt och en smula mansgrisigt.... men så är det
Bon voyage
Hmm... du har väl delvis rätt, men jag tycker inte det är riktigt så enkelt.
Det må vara hänt att thaidamen utåt sett gärna överlåter allt beslutsfattande till mannen,
men samtidigt finns det en förväntan att mannen ska vara kapabel att läsa av alla de subtila små signalerna om vad hon verkligen vill. Lyckas man inte göra det och väljer "fel" så kan det enligt min erfarenhet bli lite avslaget...
Det kanske fungerar med en thaiman som säkerligen kan läsa av mycket mer i konversation på gemensamt modersmål, men med en farang blir det mycket svårare.
Nej, då föredrar jag ett rakt svar på fråga om vad som önskas. Svaret "up to you" ska enligt min mening bara användas om det verkligen är så att det inte spelar någon roll vilket alternativ som väljs. Lyckligtvis har fru Chang numera anpassat sig till det och har inga problem med att säga vad hon tycker och önskar.
Därmed inte sagt att hon alltid får som hon vill, men det är ju en annan sak
Herr Chang har talat.
Absolut, så är det! Kan man inte se och läsa och känna vad hon vill ska hända så kan det bli lite krystat. Att bara gå på sin egen magkännsla utan morrhåren utfälda så blir det plumt. Men om man har gjort sitt jobb korrekt och vet hennes begär och önskningar så vinner man respekt för att man åtminstone försökte. Denna
research kan man ju inte göra när man står och velar framför en BurgerKing och en McDonalds.... då blir det "up to you" och det är ingen komplimang för dig. Att få höra "up to you" från henne gör inte mig glad och jag känner ett misslyckande, ett stort minus i hennes logg om mig! Står jag mitt emellan en BurgerKing och en McDonalds så kan inte jag fråga vart hon helst vill gå och äta!! Gör jag det så kommer ett "up to you" -svar som kan döda.
Du har rätt i att vissa damer försöker ta för sig utan att för den delen, i våra ögon, tappa förtroende. Då talar vi om en lite klick som är beresta har lärt sig ett annat uppförande. Men rent generellt... nix!
"up to you" ger inte mig någon frihet att välja... säger en thaidam så till mig så skulle jag göra slut. "up to you" betyder ur hennes sätt att se på dig som... kom igen, väx upp, bli en man, ta befälet och gör mig till en kvinna!