Thailand Forum Res, Lev & Njut - Platsen för dig med extra starka band till Thailand.
Moderator: Nille
Oneej skrev:Någon som tar illa upp ?
just onanition ?
Oneej skrev:Ibland är det hårt att inse fakta, dessa inrättningar lever på att sälja massage till företrädesvis män.
Det är ganska enkelt och bena ut ett och annat om man inte väljer att blunda.
Hur ser det ut på ett Thaimassage ställe ?
har samtliga utbildning ?
Hur många män är det som jobbar där ?
Får man kvitto ?
Har samtliga arbetstillstånd ?
Uppfyller man de krav för anställning som vi har i Sverige ?
Det är ju inte direkt förbjudet att ljuga men påfallande många tjejer som arbetar med Thaimassage råkar vara singel![]()
Vilket i många fall är en ren lögn![]()
Jag ser det inte som hets mot en folkgrupp, möjligen hets mot en oönskad företagsamhet (enligt svensk reglemente).
Jag vill inte kasta skit på tjejerna, de jobbar och sliter och tar den chans de får till ett "bättre" liv.
Jag har sett tillräckligt för att inte uppröras över en journalist som av frustration försöker få upp ögonen på folk. Tyvärr så drabbas också företag som gör vad de kan för att överleva på en någorlunda laglig väg.
Ni som orkar läsa lite mer om detta https://www.flashback.org/t579053. Ingen trevlig läsning i denna nästan oändliga tråd.
Jag förstår att det är jobbigt med denna typ av artiklar om flickvännen jobbar med Thaimassage, tyvärr så är det bara till att bita ihop och hoppas på att träsket rensas. Vilket faktiskt skulle öka chanserna för seriösa företag att överleva.
Suck !
Marten_G skrev:SVT visade ett danskt repotage från Köpenhamn för tag sedan.
Det är ju lagligt där med både att sälja o köpa, men koppleri
och människohandel är förbjudet.
Filmen som också var gjort av reportrar med dolda kameror, visade
att en av huvudfigurerna bakom dessa thai-massageinstitut var
revisor och jobbade inom danska skattemyndigheten. En annan
var en välkänd advokat. Allt för att kunna vilseleda danska myndigheter
så att verksamheten på papperet skulle se seriös ut.
När Expressen var där, hittade de ju kopplingar direkt till Swedala,
som danska socialarbetare klassade som ren människohandel.
Amnesty international har en bra beskrivning vad detta innebär.
http://www2.amnesty.se/krg.nsf/Webbdoku ... endocument
Thaisambo skrev:Men det här är ovederhäftig sensationsjounalistik med obefintlig eller bristfällig källkontroll, överlagt gjord för att öka journalistens egna inkomster med vilka medel som helst och det är sådant som inte är acceptabelt.
Amnesty International arbetar på ett helt annat plan och verkar för att ta hand om människor som far illa.
Marten_G skrev:Vad beträffar Gävle, blev det ju fällande domar.Amnesty International arbetar på ett helt annat plan och verkar för att ta hand om människor som far illa.
Jag har den uppfattningen, att måste man av olika anledningar att stå och runka på ett massageinstitut
oavsett land, så far man illa.
Thaisambo skrev:
Och självklart finns det människor som känner sej illa berörda och tar vid sej av sådana här lösa, svepande, svagt underbyggda, generaliseringar - det är ren misshandel. Här är ett exempel:
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.836059
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Thailand | Resor Thailand | Hus Thailand | Jobba Thailand | Flyg Thailand