Thailand Forum Res, Lev & Njut - Platsen för dig med extra starka band till Thailand.
Moderator: Guava
Micke_Prik skrev:Kan inte hitta någon info om vad som gäller för dependent visa dvs. om man är gift med en Thai och vill stanna i 1 år.
Vad gäller och ev. kostnader, ansöka på ambassaden?
//Micke
Micke_Prik skrev:Kan inte hitta någon info om vad som gäller för dependent visa dvs. om man är gift med en Thai och vill stanna i 1 år.
Vad gäller och ev. kostnader, Vad har visat för beteckning?
//Micke
Pengar på banken eller 40,000THB i månadsinkomst plus vigselbevis o dyl.
Micke_Prik skrev:Tack. Måste man ha ett multiple entry för att stanna ett år och anmäla sig var 3 månad på immigration? single entry verkar bara gälla i 3 månader.
//Micke
Micke_Prik skrev:Pengar på banken eller 40,000THB i månadsinkomst plus vigselbevis o dyl.
verkade inte vara nåt krav på pengar.
//Micke
Thaisambo skrev:Jag vet inte säkert om man kan använda Immigration Office för detta med 90-dagars rapportering när man är gift med en thai.
Illuvatar skrev:Extension upp till ett år eller längre?
stgrhe skrev:Ett år i taget men pengar på banken (400,000 baht) eller verifierad egen inkomst (min. 40,000 baht / månad) är det som gäller. Dessutom skall du kunna visa att du faktiskt bor ihop med din fru genom fotografier och en karta som visar var huset ligger.
Göran
Micke_Prik skrev:såg inget krav angående pengar om du ansökte om ett dependent visa för ett år tillsammans med frugan som ungdom.
Ett år i taget men pengar på banken (400,000 baht) eller verifierad egen inkomst (min. 40,000 baht / månad) är det som gäller. Dessutom skall du kunna visa att du faktiskt bor ihop med din fru genom fotografier och en karta som visar var huset ligger.
Illuvatar skrev:Okej. När ett år är slut, måste man då söka nytt 1-årsvisum från Sverige eller kan det göras i Thailand?
Återgå till Visum och Uppehållstillstånd
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Thailand | Resor Thailand | Hus Thailand | Jobba Thailand | Flyg Thailand