Thailand Forum Res, Lev & Njut - Platsen för dig med extra starka band till Thailand.
scherloff skrev:Nu vill jag inte på något sätt rättfärdiga att någon sticker kniven i en annan människa, och jag är också mycket väl medveten om hur lätt kniven kommer fram om en thailändare blir tillräckligt förolämpad, men så enkelt som The Nation beskriver händelsen gick det nog inte till. Jag har inte någon aning om hur de båda parterna agerat, eftersom jag inte var där, men jag skulle inte alls bli förvånade om denne tysk verkligen uppförde sig som det beskrivs i Phuket Gazette, d.v.s. "gav fingret" till killarna, skrek ilsket genom fönstret och tutade ihärdigt.
Det finns alltför många söndersupna västerlänningar på Phuket som beter sig som svin. Om den beskrivning som Phuket Gazette publicerat stämmer, så kan man tycka att den tyske mannen borde veta bättre än att förolämpa en thailändare och skrika och bete sig. Inte så att jag menar att han får skylla sig själv för att han blev ihjälstucken, det finns naturligtvis inte någon ursäkt för det som killen gjort, men ibland är det som att vissa människor ber om trubbel. Trist historia i vilket fall.
http://www.phuketgazette.net/news/detail.asp?id=8289
http://www.phuketgazette.net/news/detail.asp?id=8294
scherloff skrev:Det finns alltför många söndersupna västerlänningar på Phuket som beter sig som svin. Om den beskrivning som Phuket Gazette publicerat stämmer, så kan man tycka att den tyske mannen borde veta bättre än att förolämpa en thailändare och skrika och bete sig. Inte så att jag menar att han får skylla sig själv för att han blev ihjälstucken, det finns naturligtvis inte någon ursäkt för det som killen gjort, men ibland är det som att vissa människor ber om trubbel. Trist historia i vilket fall.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Thailand | Resor Thailand | Hus Thailand | Jobba Thailand | Flyg Thailand