Tysk turist dödad av tre tonåringar

Tysk turist dödad av tre tonåringar

Inläggav Travaren » 29 jan 2010 01:12

Onsdag kväll i Phuket, gjorde en 66 årig, tysk turist misstaget att från sin bil tuta på tre tonåringar, som färdades på sina motorcyklar.
Enligt Nation, så förföljdes mannen och tvingades stanna, innan de gav sig på honom. Mannen avled senare.
Travaren
Bronslirare

Re: Tysk turist dödad av tre tonåringar

Inläggav stgrhe » 29 jan 2010 02:43

Länk till The Nations artikel här:

http://www.nationmultimedia.com/breakin ... -in-Phuket
Favoritcitat: "I am easily satisfied with the very best", Sir Winston Churchill
Användarvisningsbild
stgrhe
Moderator

Inläggav Nille » 29 jan 2010 07:01

Som sagt var, jag tror vi kommer se mer av sånt här. Faranger har ju varit hyggligt förskonade från det lokala våldet.
/ Nille

Bli medlem på Thailandsforum NU - få vårt nyhetsbrev med det senaste, samt åtkomst till våra "hemliga" sektioner. Gratis förstås!
Användarvisningsbild
Nille
Site Admin

Inläggav Thaisambo » 29 jan 2010 09:18

Jag vet att det finns faranger som beväpnar sej i Thailand, kanske inte så vanligt dock eftersom utlänningar inte får vapenlicens och får inte inneha vapen i Thailand.....

Det finns en del annat också som förekommer, men det är väl så vanligt att pressen inte skriver om det ens. Om inte en farang är inblandad. Men det är väl det "normala lokala våldet" förstås.
Thaisambo
Bronslirare

Inläggav scherloff » 29 jan 2010 20:36

Nu vill jag inte på något sätt rättfärdiga att någon sticker kniven i en annan människa, och jag är också mycket väl medveten om hur lätt kniven kommer fram om en thailändare blir tillräckligt förolämpad, men så enkelt som The Nation beskriver händelsen gick det nog inte till. Jag har inte någon aning om hur de båda parterna agerat, eftersom jag inte var där, men jag skulle inte alls bli förvånade om denne tysk verkligen uppförde sig som det beskrivs i Phuket Gazette, d.v.s. "gav fingret" till killarna, skrek ilsket genom fönstret och tutade ihärdigt.
Det finns alltför många söndersupna västerlänningar på Phuket som beter sig som svin. Om den beskrivning som Phuket Gazette publicerat stämmer, så kan man tycka att den tyske mannen borde veta bättre än att förolämpa en thailändare och skrika och bete sig. Inte så att jag menar att han får skylla sig själv för att han blev ihjälstucken, det finns naturligtvis inte någon ursäkt för det som killen gjort, men ibland är det som att vissa människor ber om trubbel. Trist historia i vilket fall.

http://www.phuketgazette.net/news/detail.asp?id=8289

http://www.phuketgazette.net/news/detail.asp?id=8294
scherloff
Bronslirare

Inläggav Travaren » 29 jan 2010 21:18

scherloff skrev:Nu vill jag inte på något sätt rättfärdiga att någon sticker kniven i en annan människa, och jag är också mycket väl medveten om hur lätt kniven kommer fram om en thailändare blir tillräckligt förolämpad, men så enkelt som The Nation beskriver händelsen gick det nog inte till. Jag har inte någon aning om hur de båda parterna agerat, eftersom jag inte var där, men jag skulle inte alls bli förvånade om denne tysk verkligen uppförde sig som det beskrivs i Phuket Gazette, d.v.s. "gav fingret" till killarna, skrek ilsket genom fönstret och tutade ihärdigt.
Det finns alltför många söndersupna västerlänningar på Phuket som beter sig som svin. Om den beskrivning som Phuket Gazette publicerat stämmer, så kan man tycka att den tyske mannen borde veta bättre än att förolämpa en thailändare och skrika och bete sig. Inte så att jag menar att han får skylla sig själv för att han blev ihjälstucken, det finns naturligtvis inte någon ursäkt för det som killen gjort, men ibland är det som att vissa människor ber om trubbel. Trist historia i vilket fall.

http://www.phuketgazette.net/news/detail.asp?id=8289

http://www.phuketgazette.net/news/detail.asp?id=8294

Nej, det är inte helt lätt. Men varför är man beväpnad med en kniv. Utan kniven hade den tyske mannen haft större chans att överleva.
Travaren
Bronslirare

Inläggav scherloff » 29 jan 2010 21:44

Helt rätt! Som jag sa, jag rättfärdigar naturligtvis inte det thaikillen gjorde. Det finns inga ursäkter. Tyvärr ser det ju ut så här även i Sverige, unga killar på stan bär kniv, kanske p.g.a. att de själva känner sig otrygga och osäkra. Sedan när alkohol och kanske andra droger avtrubbar omdömet och det hettar till så åker kniven fram. Det är en skrämmande utveckling, både i Thailand, Sverige och säkerligen även på andra ställen.
scherloff
Bronslirare

Inläggav D1rtJ4m » 04 feb 2010 14:33

scherloff skrev:Det finns alltför många söndersupna västerlänningar på Phuket som beter sig som svin. Om den beskrivning som Phuket Gazette publicerat stämmer, så kan man tycka att den tyske mannen borde veta bättre än att förolämpa en thailändare och skrika och bete sig. Inte så att jag menar att han får skylla sig själv för att han blev ihjälstucken, det finns naturligtvis inte någon ursäkt för det som killen gjort, men ibland är det som att vissa människor ber om trubbel. Trist historia i vilket fall.

Exakt
D1rtJ4m
Bronslirare

Återgå till Phuket