|
Reklamplats • Annonsera här ![]()
|
Thailand Forum Res, Lev & Njut - Platsen för dig med extra starka band till Thailand.
Moderator: Nille
stgrhe skrev:När jag skickade över 1.2 MSEK till Thailand för två år sedan (gjordes via SEB) gjorde jag en jämförelse vad det skulle ha kostat mig om jag låtit SEB ombesörja valutaväxlingen och inte Bangkok Bank och merkostnaden skulle ha blivit hela 77,000 kronor!
Göran
Thaisambo skrev:Men undrar om flyttningen av 1,2 MSEK till Thailand. Var det ingen pappersexercis eller frågor/krav på ändamålsdeklaration från Riksbanken och sånt? Bara att plita ned i Internetbanken och skicka? Och så är det hela klart på två bankdagar...
Jag förmodar att flytten gjordes som privatperson och utan några särskilda tillstånd - stämmer det?
jjonsson skrev:Skicka pengar utomlands - Ingen avgift förutom valutapåslag om 1,65%
Thaikonsult skrev:Använder man ICA kortet för uttag i Thailand påförs inga avgifter förutom kostnaden för kortet 240 kr/år.
Mvh Thaikonsult

Micke_Prik skrev:Thaisambo, jag har Nordea och du undrar om man kan välja bort mottagarens kostnader genom att betala dem själv.
Svar: JA
//Micke
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Thailand | Resor Thailand | Hus Thailand | Jobba Thailand | Flyg Thailand