Vilka är din favoritkanaler från svensk tv?

Här postar vi intressanta artiklar från dags och veckopress, thailändska och svenska. Vi recenserar även böcker, filmer, mm. Sedan diskuterar vi hårt och länge.

Moderator: jjonsson

Vilka är din favoritkanaler från svensk tv?

Inläggav Nille » 17 jul 2011 08:03

Hej,

Eventuellt kommer vi börja sammarbeta med ett företag som sänder streamad tv. De har idag inte svenska kanaler. Hoppas kunna erbjuda ett testpaket för våra medlemmar.

Vilka tv kanaler skulle du helst vilja kunna komma åt från thailand - efter de sänts live?
/ Nille

dagens favoritcitat; "Ekonomisk tillväxt. Historien om oss. Spendera pengar vi inte har. På saker vi inte behöver. För att skapa intryck som inte varar. Hos människor vi inte gillar."
Användarvisningsbild
Nille
Moderator

Re: Vilka är din favoritkanaler från svensk tv?

Inläggav stgrhe » 17 jul 2011 10:22

SVT och Canal Plus
Favoritcitat: "I am easily satisfied with the very best", Sir Winston Churchill
Användarvisningsbild
stgrhe
Bronslirare

Inläggav seaserpent » 17 jul 2011 11:31

De program jag ev. skulle vilja se ligger redan på nätet. I övrigt så verkar streaming sällan funka utan att hacka i Thailand. Pga av dåliga ping värden?
Jag är inte ung nog att veta allt...
Användarvisningsbild
seaserpent
Moderator

Inläggav tipsu » 17 jul 2011 11:50

SVT 1+2 och TV4
tipsu
Flitig

Inläggav Nille » 17 jul 2011 15:34

Canal Plus sport för egen del, så man kan kolla allsvenskan och elitserien
/ Nille

dagens favoritcitat; "Ekonomisk tillväxt. Historien om oss. Spendera pengar vi inte har. På saker vi inte behöver. För att skapa intryck som inte varar. Hos människor vi inte gillar."
Användarvisningsbild
Nille
Moderator

Inläggav chuuna2 » 17 jul 2011 15:37

Hej jag har haft SVTWORLD sen de startade,Deras dåliga utbud är otroligt dåligt, så de vore bra om de fanns andra alternativ?
allt annat vore bättre,
HADE
chuuna2
Nybörjare

Inläggav wasteras » 17 jul 2011 18:00

Det går att se på SVT play gratis, förutsatt att du har en dold IP adress (eller en svensk), SVT inte tillåter att man ser alla tv program från Thailand, detta löser man enkelt med att ha ett abonnemang för dold IP adress, kostar ca 50 sv kr månaden. Jag har även TV4 Play och betalar ca 50 sv kr i mån för det (samma där måste ha en svensk Ip adress via dold adress), kan se enormt mycker serier och filmer, Kan hacka en del när man tittar på tv men för det mesta funkar det bra.
Boende i Bangkok sedan mitten av mars 2011.
wasteras
Bronslirare

Inläggav wasteras » 17 jul 2011 18:25

Ovan är helt lagligt, att ha en dold IP adress är helt lagligt, går att köpa abonnemang för alla länder, jag har själv valt att ha Sveige så jag kan se svenska kanaler, Vill du se tex USA kanaler så är det samma där, du behöver en USA IP adress och det kan du köpa via nätet för under 50 kr i mån.
Boende i Bangkok sedan mitten av mars 2011.
wasteras
Bronslirare

Inläggav hasseigöteborg » 17 jul 2011 19:01

Nu har jag ju en Slingbox men kan ju svara iallafall.

Har där upptäckt att man inte tittar så mycket på live-tv då det mesta går på kvällen i Sverige. Och då blir det mitt i natten i Thailand. Och då sover iallafall jag.

Så därför brukar jag hålla mig till alla Playkanaler. Och det mesta fungerar ganska bra vad gäller dom fria kanalerna , SvtPlay, TV4Play , Kanal5play och TV3Play så länge man inte tittar på utländska program resp Sport. Det som snurrar mest hos mig är Nyhetskanalen som på morgonen (förmiddagen på helger) sänder TV4 Nyhetsmorgon live.

Sedan som någon här föreslår Canal + tror jag inte så mycket på. Canal + är ju en betalkanal och att börja streama ut den på nätet kan nog inte blir så lätt.

hf
hasseigöteborg
Bronslirare

Inläggav Thaisambo » 17 jul 2011 19:38

Nille skriver inte så mycket om vad det är för företag han har kontakt med, men gäller det t ex IPTV så går det ju att ta upp ett abonnemang i Sverige (man behöver även en TV-box) som man kan titta på i Thailand.

Jag har inte detta själv, har TV via kabel sen ca 20 år sedan och det skulle bara kosta en massa pengar att byta. Visst, det är lite skillnader i programutbudet med. Och så ska man ha en ordentlig bredbandsanslutning för att det ska funka bra - jag har själv fiber in i huset.

Men man kan titta på det här, http://www.serverado.se/, för att orientera sej om vad som är möjligt. Dock får man nog räkna med att det krävs en riktigt bra Internetanslutning också för att det ska bli så bra som man skulle vilja.
Thaisambo
Bronslirare

Inläggav Auan » 17 jul 2011 21:02

Problemet är i många fall den dåliga Internet anslutningen skulle det gå lättare med streamad TV från Thailand där hastigheten alltid är högre så tror jag att intresse finns.

Jag ser inga fördelar med att se på svensk direkt sändning men att kunna följa svenska serier kan vara roligt men efter ett tag växer detta bort Sverige är inte så intressant längre.

Ett bra allmänt utbud i Thailand utan censurering skulle räcka bra de är ju helt dumma i huvudet i Thailand vad beträffar censuren.

Sakanar idag inte svensk TV aftonbladet.se räcker långt vad gäller svenska nyheter.
Internationella nyhets kanaler och Thailändska vore bra om någon översatt och sedan streamad.
Auan
Bronslirare

Inläggav Hemska Sven » 18 jul 2011 04:56

Utvecklingen i datahastighet går sakta framåt även i Thailand, så Nilles fråga bör besvaras med att det är intressant. Själv saknar jag möjligheten att se Viasats utbud av motorsport eftersom jag är ett sådant freak. Viaplay är spärrat pga av mitt IP-nummer och att byta till svenskt IP-nummer har jag hört att dramatiskt kan sänka hastigheten, Möjligen har jag fel? :flower:
Sattahip
Hemska Sven
Bronslirare

Återgå till Medier om Thailand